zondag 10 september 2017

Karen Slaughter – De goede dochter



Heerlijk eng boek van la Slaughter
De mensen die mij al wat langer kennen weten dat ik een groot fan ben van Karen Slaughter. Haar boeken nemen meer dan een plank van mijn boekenkast in, ik heb er een paar laten signeren en elke zomer hoop ik dat het nieuwe boek voor de vakantie uitkomt zodat ik het mee kan nemen op vakantie (en daarna aan mijn zusje door kan geven zodat we het er over kunnen hebben). Dat ging dit jaar niet, ik had het boek uit, voor de vakantie al. Het is weer heerlijk, gruwelijk en een echte Karen Slaughter. Ook zonder Will Trent en Sara Linton kan ze het. Deze stand-alone van Karen Slaughter is een meestwerkje van de Queen of Crime. 

Charlie raakt op jonge leeftijd betrokken bij een groot drama, haar moeder wordt voor haar ogen doodgeschoten en haar zus levend begraven. En dat allemaal omdat haar vader Rusty advocaat is van het tuig uit de regio. Dertig jaar later heeft ze haar leven verkloot, haar man is bij haar weg, ze werkt als advocate voor drugskoeriers en deelt een kantoor met haar vader. Dan wordt ze betrokken bij een school shooting, de 18-jarige Kelly wordt gevonden met een pistool in haar hand en een dode rector en een dood kind in de gang. De hele wereld weet dat ze schuldig is maar Rusty neemt haar verdediging op zich, gelovend dat ze onschuldig is, en trekt Charlie terug in de wereld die ze heeft willen verlaten.

Het is een heerlijk spannend boek waarbij door de perspectiefwisselingen steeds een beetje meer bekend wordt. Het is net wat minder gruwelijk dan haar andere boeken en dat is ook wel prettig. De herhalingen van wat er gebeurd op de avond dat haar moeder overlijdt zijn echter iets te overvloedig. We komen wel elke keer iets nieuws te weten, maar ik had de neiging er vluchtig doorheen te lezen omdat twee tot drie hele pagina’s herhaling niet de moeite waard zijn. De karakters ontwikkelen zich goed en je leeft ontzettend mee met Charlie en haar familie. Een rasechte pageturner die ik binnen een paar dagen uitlas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten