dinsdag 9 mei 2017

Bloggers-block



Ik wist dat het een drukke tijd ging worden, twee kleine kinderen en een proefschrift dat afgeschreven moest worden voor half maart, maar dat het me helemaal niet meer zou lukken om te lezen en te bloggen dat had ik niet verwacht. Juist mijn blog wilde ik overeind houden, voor mezelf en voor de lezers, daarom heb ik mijn lidmaatschap van de Hebban Thriller Club van Tien voor een jaar gepauzeerd, maar zelfs toen lukt het bijna niet om te lezen.

En als ik dan wat las dan lukte het me niet om er over te schrijven. Ik kon de woorden niet vinden, de tijd niet, de aandacht niet, om weer te beginnen met schrijven. Op zich niet zo gek, rationaliseerde ik, ik werkte tien tot twaalf uur per dag en zes tot zeven dagen per week. Academische literatuur lezen, data prepareren, analyses draaien en vooral schrijven, schrijven, schrijven.

Het afgelopen half jaar heb ik twee keer een schrijfweek genomen, helaas niet voor mijn blog zoals sommigen dachten. Slechts een week volledige focus op mijn proefschrift. En dat heeft geholpen, het proefschrift is goedgekeurd, en 10 november mag ik het verdedigen in Tilburg. 

Dan is het nu weer tijd om te lezen en vooral veel recensies te schrijven. Naast de drie(!) planken met boeken die ik nog wil lezen ligt er ook een hele stapel in de kast die ik (echt!) snel wil lezen:

  • De groene eend van Manu Causse
  • Een geschiedenis van wolven van Emily Fridlund
  • Mischling van Affinity Konar
  • Harry Potter and the Cursed Child van JK Rowling
  • Ragdoll van Daniel Cole
  • De levenden en de doden van Windsor van Hakan Nesser
  • De zeven functies van Talen van Laurent Binet
  • Ik ben pelgrim van Terry Hayes

 Als ik nu maar weet me welk boek ik moet gaan beginnen, dan is mijn bloggers-block vast snel over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten